SEO İçerik Yazarlığı İçin İşe Yarar 9 Taktik

Yayınlanma Tarihi
14 Şubat 2024, 19:18
SEO İçerik Yazarlığı İçin İşe Yarar 9 Taktik
Timur Demir

Timur Demir

Proje Yöneticisi

Etkileşim içerik yazarken en önemli kriterlerden biridir. Aynı şey SEO içeriği oluştururken de geçerlidir. SEO içeriğinizi geliştirmek için işe yararlığı kanıtlanmış bazı taktikler kullanmanız gerekebilir. İçerik yazarlığının öldüğünü düşünmeyin çünkü bu yanlış bir yaklaşımdır. İçerik yazarlığı vardır ve var olmaya devam edecektir.

İçeriğinize SEO gücü eklemek için kullanabileceğiniz ve aynı zamanda Google'ın E-A-T yönergelerini (uzmanlık, otorite ve güvenilirlik) besleyen içerik yazarlığı taktiklerini öğrenebilirsiniz. Her taktik sizi konuyla ilgili tutacak ve sektörünüzde uzman olarak konumlandırılmanıza yardımcı olacaktır.

1. Ters Piramit

Ters piramit yönteminde durum oldukça basittir. İçeriğin giriş kısmında en önemli olanı iletirsiniz ve içeriği en temelden en az önemli olana doğru yapılandırmaya çalışırsınız. Gövde içerisinde en az önemli bilgiye ulaşana kadar bilgiyi aşağı doğru yönlendirmiş olursunuz.

Ters piramit stili yalnızca hedef kitlenizi bağlayıp makalenizden ne elde edeceklerini açıklamakla kalmaz. Aynı zamanda bu etkileşim nedeniyle SEO çalışmalarını da destekleyecektir. Ayrıca, arama motorlarına bu öğelere önem verdiğinizi gösteren birçok hedef anahtar kelimeyi en başından göstermiş olursunuz.

Ters piramit tarzında düşünürken giriş paragraflarında ilgi çekmek için neye ihtiyaç duyulduğunu, ardından gövdede eğitici bilgiyi sunmayı ve bilgilendirmek için gerekleri sunarak hikayenizi özetlersiniz. Çevrimiçi içeriklerin çoğu için bu, listenizi veya alt konu noktalarınızı özetlemek anlamına gelir.

Bunlar daha sonra başlık etiketlerine dönüştürülür. Arama motorlarının neyin önemli olduğunu daha hızlı kavramasına yardımcı olursunuz. Her zaman alt konularda anahtar kelimeler kullanmayı unutmamalısınız. İlgili anahtar kelimeleri kullanmak içerikten ekstra verim almanıza yardımcı olacaktır.

2. 5N 1K

Ne tür bir içerik oluşturduğunuza bakılmaksızın ciddi bir etkileşim peşinde koşacaksanız her zaman 5N 1K olarak adlandırılan sorulara cevap vermelisiniz. Kim, ne, ne zaman, nerede, neden ve nasıl gibi sorulara cevap vererek içeriğinizi oluşturmalısınız.

Ters piramit yapısını kullanırken içerikte kim, ne, ne zaman ve nerede sorularını yanıtlamak etkileşimi artıracaktır. Ardından tüm içerik gövdesi boyunca konunuzun nedenini ve nasılını cevaplamayı başarabilirsiniz. Elbette içeriğin sonunda farklı içeriklere linkler vermeyi düşünebilirsiniz.

Konunuz ne olursa olsun her zaman 5N 1K olarak adlandırılan sorulara cevap vermek için elinizden gelenin en iyisini yapmalısınız. Arama motorlarına gerekli olduğunu söylediğiniz bazı hayati anahtar kelimeleri önden göndermiş olursunuz. Bu stili kullanmak aynı zamanda anahtar kelimeleri doğal kullanmak anlamına gelir.

Neden ve nasıl sorusuna doğru ilerlerken arama sonuçlarının üstünde bulunan soru parçacıklarına yanıtlar verebilecek bir uzman olarak hareket etmeniz gerekmektedir. Ana hat olarak oluşturduğunuz alt konuları Google'da aramak için kendinize zaman ayırın ve bu soruları snippet kısmında dahil etmek için yanıtlamaya çalışın.

3. İlgi Çekici Başlık

Habercilik dünyasında bilinen bir taktik vardır. Manşet yazma konusunda süslü ve sevimli sözler kullanmamanız gerekir. Bunun yerine somut ve değerli kelimeler kullanmaya odaklanmalısınız. SEO için eylem tıklamalar ve etkileşim anlamına gelmektedir. Her ikisi de doğrudan sıralama faktörleridir. Kısacası başlıklar şunları gerçekleştirmelidir:

  • Merak uyandırmaya çalışın.
  • Bir şeyi nasıl yapacağınıza söz verin.
  • Bir araştırmacının sorununu ele alın.
  • Arama yapan kişinin duygularına hitap edin.
  • Bir fayda sağlamaya çalışın.

Ayrıca mümkün olduğunca başlıklarda sayıları ve parantezleri kullanmaya çalışın. Yapılan son araştırmalar rakamların kullanıldığı başlıkların daha sık tıklandığını göstermektedir. Buna alternatif olarak parantez kullanımını alışkanlık haline getirerek çeşitli avantajlar elde edebilirsiniz.

4. İlgi Çekici İlk Cümle

İnsan ne kadar fazla içeriğe maruz kalırsa dikkat süresi bir o kadar azalır. Yapılan araştırmalar ortalama dikkat süresinin yaklaşık 8 saniye olduğunu ve çevrimiçi ortamda bunun gitgide azaldığını göstermektedir. Bu, özellikle içerik yetersiz olduğunda veya bir site yavaş yüklendiğinde geçerlidir.

Okuyucularınızı hızlı bir şekilde içeriğe bağlamanız gerekir. Amacınız, okuyucunun ilgisini duygusal ve entelektüel olarak hızlı bir biçimde artırmaktır. Tartışmakta olduğunuz konu ne olursa olsun deneyiminize göre yalnızca sizin sağlayabileceğiniz bazı izlenimleri hızlı bir şekilde sunun.

Bu, açılışı tamamen kendi hikayenize dönüştürmeniz anlamına gelmemektedir. Bunun yerine yalnızca sizin sunabileceğiniz bir veya iki şey sunmak için deneyiminizi kullanın. Bilgiler diğerleriyle aynı olabilir ancak konuyla ilgili deneyiminize dayalı olarak yalnızca siz yeni bilgiler sağlayabilirsiniz.

Okuyucuları sıkmayın. Onları hemen yeni bir yolculuğa çıkarın ve içeriğin gövdesinin ters piramit stilinde olacak şekilde destekleyici ayrıntıları sağlamasına izin verin. Burada temel durumun hızlı bir şekilde meseleye girmek olduğunu unutmamanız gerekmektedir. Girişi okuduktan sonra şunları kendinize sorun:

  • Merakı tetikleyen benzersiz bir gerçek sunuyor musunuz?
  • Bir şeyleri gösterip söylemezken okuyucunun zihninde bir görüntü oluşturabiliyor musunuz?
  • Okuyucunun yolculuğa devam etmesi için bir gerilim yarattınız mı?

Ayrıca, genel bir kitleye kıyasla özel bir kitleyle konuşmak çok ama çok daha kolaydır. Örneğin bu içerik doğrudan pazarlama veya SEO yazarlarına hitap eden bir içeriktir. Bunu göz önünde bulundurarak sanki karşımızdaki kişiyle sohbet ediyormuşuz gibi bir hava oluşturmak temel önceliğiniz olmalıdır.

5. Göstermek

Bir şeyler yazarken bir şeyler anlatabilir ama aynı zamanda bir şeyler gösterebilirsiniz. Bir şeyleri göstermek içerik söz konusu olduğunda biraz daha renk katıcıdır. En iyi yazarlar size neler olduğunu gösterirler ve zihninizin bu zihinsel görüntüleri yaratmasına izin verirler.

İçeriğin ilk düzenlemesinde sadece yazmaya odaklanmanız gerekir. Düşünceleriniz yazın veya not edin. İkinci düzenlemede gösterme ile anlatmanın bir melezini oluşturun. Bunu yaparken akışa ve yeniden düzenlemelere odaklanın. Üçüncü düzenlemede ise yazım hataları gibi eksiklikleri gözden geçirin.

İçeriğinizin etkileşime geçmesine yardımcı olabilecek ve arama sıralamanızı doğrudan etkileyebilecek geleneksel yazma becerileri konusunda ciddiyseniz kendinizi bu konuda geliştirmek için sorumluluk almalısınız. Göstermek, sayfadaki zamanı oluşturan ve sıralamaları destekleyen okuyucu etkileşimini güçlendirecektir.

6. Aktif Ses

"İçerik listesi Analizo tarafından hazırlandı." demek yerine "Analizo içerik listesini hazırladı." demeyi tercih etmeniz gerekmektedir. Aktif ses sayfanın sahibinin sesidir. Yazınızda aktif sesi kullanmak, okuyucuların çalışmasını istediğiniz alanlarda hızın düşmesine yardımcı olabilir.

Aktif ve pasif seslere hakim olan yazarların içeriklerini okuyabilirsiniz. Böylece kendinizi ses aktarımı konusunda geliştirmiş olursunuz. Aktif ses kullanmak içerikler için oldukça önemlidir. Çünkü okuyucunun içeriğe bağlı kalmasını sağlarsınız. Böylece SEO açısından başarılı bir içerik oluşturmuş olursunuz.

7. Basit Dil

İçerik yazma söz konusu olduğunda netlik çok önemlidir. Netliği sağlamak için basit dil kullanmanız gerekmektedir. Buna ek olarak alaka düzeyini düşünmelisiniz. İçerik net olmadığında etkileşim biraz bulutlu bir hale gelir ve ziyaretçiler hızla içerikten ayrılırlar.

Bu yalnızca SEO çalışmanızı değil aynı zamanda herhangi bir dönüşüm umudunu ortadan kaldıran sayfadaki etkileşimi ve zamanı öldürecektir. İçerik yazarken netleşme konusunda ısrarcı olmanız gerekmektedir. Bunu yapmanın en basit yolu ise jargon ve anlamsız kelimeler kullanmamaktır.

Hazırladığınız içeriğin özel bir kitlesi varsa bu durumda jargon kullanmak iyi bir fikir olabilir. Örneğin sadece doktorlar için yazıyorsanız bu durumda içeriğinizde jargona yer vermeniz doğrudur. Çünkü bu ister istemez etkileşimi artıracak bir yaklaşımdır.

Ancak eldeki konulara aşina olmak isteyen bir okuyucu grubuyla karşı karşıya olmanız durumunda net olmanız gerekmektedir. Bu durumda jargondan uzak durmalısınız. İçeriğinizin odağını kaybetmeden daha fazla netleştirmeye yardımcı olmak için her zaman kullandığınız terimleri açıklayan sayfalara link vermeyi düşünün.

8. Hızı Kontrol

Araştırmalar, çevrimiçi okuyucuların iki önemli şeyden nefret ettiğini göstermektedir. Bir dizi tek cümlelik paragraflar veya metin duvarı olarak bilinen daha uzun paragraflar bu nefretin öğeleridirler. Dolayısıyla içerik yazarken bu ikisinden uzak durmanız önemlidir.

Daha uzun paragraflar, okuyucunun bir metin üzerinde çalışması gerektiğinden hemen korkuya neden olur. Bir dizi tek cümlelik bölüm de korkuya neden olur. Bu korkunun ardındaki esas neden ise monotonluktur. Çözüm ise bellidir. Uzun paragrafları kısa ve tek cümlelik paragraflar ile bölen karma bir model uygulamanız gerekmektedir.

Bir okuyucunun zihnini psikolojik olarak rahatlatmak mümkündür. Bu melez paragraf uzunlukları modelini kullanmak ek bir fayda sağlar. Okuyucunun okuma hızını kontrol altında tutarsınız. Tek cümlelik bir paragrafla hızı artırabilirsiniz. Hızı yavaşlatmak için uzun bir paragraf kullanabilirsiniz.

Bu, okuyucunun içeriğiniz aracılığıyla göstermeye çalıştığınız şey hakkında derinlemesine düşünmesini istediğinizde en iyi seçenektir. Okuyucular, uzunluğun doğası gereği uzun paragraflar sırasında hızlarını otomatik olarak yavaşlatacaklardır. Bu okuyucunun o bölümü biraz daha yakından incelemesi söz konusu olacaktır.

9. Güvenilirlik

Kaynaklar uygun şekilde atfedilmediği taktirde her türlü içerik yazarlığı güvenirliğini kaybeder. İçerik ne kadar büyükse uygun atıf için fırsat bulmak o kadar farklı olacaktır. Basit bilgi veya kendi fikriniz olmayan her şeyi bununla ilişkilendirmek mümkündür.

Daha önce belirli bir konu hakkında yazdıysanız ve diğer içerik bu özelliği içeriyorsa, o içeriğe link verin. Sağlam bir dahili link yapısı, güçlü bir site içi SEO'nun en iyi bilinen temellerinden biridir. Harici bir kaynağa link verebilirsiniz. Bu durumda arama motorları konuya daha fazla açıklık getirmeye veya konuya değer katmaya çalıştığınızı anlarlar.

Özet

Etkileşim içerik yazarlığı dünyasında en büyük önceliklerden biridir. İçerik oluşturucuları hedef kitlesini meşgul edemezlerse başka bir yol aramak zorundadırlar. Aynı şey SEO için de geçerlidir. Web sitenizin içeriği ilgi çekmiyorsa, hızlı bir şekilde çözüm bulmanız gerekmektedir.

Yukarıda bununla ilgili birkaç ipucu vardır. Okuyucularla etkileşiminizi önemli ölçüde artırmanıza yardımcı olabileceklerdir. Bu becerilerin yıllardır olduğunu ve geleneksel gazetecilikte sürekli olarak kullanıldıklarını unutmamanız gerekmektedir.

Benzer İçerikler

Benzer içerik bulunamadı.