Alt Alan Adlarının SEO Çalışmalarını Etkilemesinin 6 Yolu

Yayınlanma Tarihi
14 Şubat 2024, 19:05
Alt Alan Adlarının SEO Çalışmalarını Etkilemesinin 6 Yolu
Timur Demir

Timur Demir

Proje Yöneticisi

Kategori
Teknik SEO

Bir işletmenin onu başarılı ve gelişen bir iş haline getirebilecek birçok yönünün olduğu doğrudur. Çoğu kişi için ilgi çekici, kullanıcı dostu bir web sitesi, bir marka oluşturmak ve müşterileri çekmek için çok önemli bir faktördür. Bu, özellikle bir e-ticaret işletmesi yürütüyorsanız geçerlidir.

Bir web sitesi size marka kimliği verir. Müşterilerin yaptıklarınızla ilgili daha fazla bilgi edinmesi için bir yer oluşturur. Peki bir alt alan adı (subdomain) bunu nasıl etkiler? Bunu anlamak için alt alan adlarının ve ardından bunların SEO performansını nasıl etkileyebileceği anlamak gerekmektedir.

Alt alan adı (subdomain) nedir?

Basit bir biçimde ifade etmek gerekirse bir alt alan adı sitenizin bir parçasıdır. Sitenize markanızı geliştiren başka bir bölüm eklemek istediğinizi düşünüyorsanız, bir alt alan adı kullanmak isteyebilirsiniz. Bu alt alan adı, kullanıcılara daha fazla bilgi sağlamanıza ve hatta onları e-ticaret mağazanıza yönlendirmenize olanak tanır.

Bunu Google'dan bir örnekle açıklamak mümkündür. Google'ın ana adresi google.com şeklindedir. Ancak Google Haritalar servisini kullanmak için maps.google.com adresine veya çeviri hizmetini kullanmak için translate.google.com adresine yönelirsiniz.

Bunların her ikisi de aslında ana Google alt alan adının birer parçasıdır. Ancak her birinin Google sitesinden uzakta kendine has amacı vardır. Ana şemsiye Google ise alt alan adları onun altındaki alt kategorileridir. Alt alan adlarını bu şekilde görmek çok daha doğru olacaktır.

Her sitenin alt alan adlarına ihtiyacı olmadığını ve yalnızca web sitenizle ve sunduğunuz şeyle alakalıysa kullanılmaları gerektiğini unutmamak önemlidir. Alt alan adları bir alt dizin ile karıştırılmamalıdır. Bir alt dizin, ana web sitenizin bir parçasıdır ve şuna benzer: example.com/altdizin.

Alt alan adlarının SEO çalışmalarını etkilemesinin 6 yolu

Bir işletmenin bir alt alan adı oluşturmayı seçmesinin ana nedenlerinden birisi SEO performansına önemli yönde etkilemeye çalışmaktır. Bunun nasıl yapıldığı farklı biçimlerde ortaya çıkar ama genel olarak aşağıdaki altı farklı yolu takip ederek alt alan adıyla SEO çalışmalarınızı etkilemeyi başarabilirsiniz.

1. Site içi deneyimi iyileştirmek

Bir alt alan adı kullanmak, ana sitenize farklı bir kullanıcı deneyimi sağlayabileceğiniz anlamına gelir. Alt alan adınız belirli bir konuyu daha fazla keşfetmek istediğinizde ancak bu bilgiyi ana sitenizde sunmak istemediğinizde genellikle başvuracağınız yollardan birisidir.

Sitenizin içeriğini bu şekilde organize etmenin yolu, kullanıcılarınızın istedikleri bilgileri bulmasını kolaylaştırır. Bu, daha iyi bir site deneyimi sağlar. Yani arama motoru sonuç sayfasında (SERP) daha yüksek sıralama elde etmeniz söz konusu olacaktır.

Kullanıcıların %90'ı yanlış görüntülenen veya gezinmenin zor olduğu bir siteden şikayetçidir. Bu nedenle özel bir alt alan adı oluşturmak, anahtar kelime sıralamasında avantaj elde etmenize yardımcı olabilir. Bunun nedeni, sitenizin hiyerarşisini basitleştirdiği için sitede gezinmeyi kolaylaştırmasıdır.

Bir kullanıcı sitenizde ne kadar fazla süre harcarsa SEO için o kadar iyidir. Buna "Dwell Time" adı verilir. Bir kullanıcının sitenizi bir Google aramasıyla bulduktan sonra sitenizde geçirdiği süreyi ifade eder. Google'ın algoritması, kullanıcıların bir sayfada ne kadar zaman harcadığını kontrol eder ve sayfanın bir değerini belirler.

Bu nedenle, bir kullanıcı, alt alanlarda dahil olmak üzere sitenizde ne kadar uzun süre gezinirse daha yüksek sıralama şansınız olacaktır. E-ticaret analizlerinizi görüntüleyerek bir müşterinin sitenizde ne kadar zaman geçirdiğini öğrenebilmeniz mümkündür.

2. Uluslararası pazarları hedeflemek

Özel içerikler oluşturmak için bir alt alan adı kullanabilirsiniz. Peki, bu içerik belirli bir hedef demografiye ne zaman uygulanacak? Alt alan içeriğinizi belirli ülkelere ve kıtlara yönlendirmeyi başarabilirsiniz. Küresel bir işiniz varsa ve uluslararası pazarı hedeflemeniz gerekiyorsa bu idealdir.

Belirli bir bölgeyi hedeflemeye ayrılmış belirli bir alt alan adınız olduğunda belirli ülkedeki SEO sıralamanız daha yüksek olabilecektir. Sitenizdeki içerik ve dil, hedeflediğiniz ülkeyi yansıtmalıdır. Ücretsiz pazarlama işbirliği araçlarının yanı sıra bir alt alan adı kullanmak, hedeflemek istediğiniz pazarlara ulaşmanızı kolaylaştırır.

3. URL'ye anahtar kelime eklemek

Anahtar kelime SEO ile ele ele gider. Sitenizi, ürün veya hizmetinizle alakalı anahtar kelimelerle ilişkilendirerek, potansiyel müşteriler bu anahtar kelimeleri aradıklarında sizi daha kolay bulabilirler. Bu SEO çalışmalarının temel unsurlarından birisidir.

Örneğin, işletmenizin adının ürünlerinizle eşleşmesi gerekmediğinde, sitenizin ana URL'sine anahtar kelimeler eklemek zordur. Bir alt alan adı URL'si, sitenizle alakalı anahtar kelimeleri bağlamanıza olanak tanır. Bu, ilgili anahtar kelimelere dayalı olarak SEO sıralamalarını iyileştirmeniz için harika bir fırsattır.

4. Niş pazarında otoriteyi iyileştirmek

Alt alan adınız istediğiniz kadar geniş olabilir veya bir nişe hitap edebilir. Bununla birlikte, çoğu zaman ana sitenin kaçırabileceği pazarları hedeflemek için alt alan adları daha niş olacak şekilde oluşturulurlar. Bu, daha niş pazarlarda otoritesini ve trafiğini artırmak isteyen işletmeler için harika bir SEO taktiği olabilir.

Örneğin, bir fırın fiziksel mağaza aracılığıyla unlu mamuller satıyorsa ve web sitesi de kendi kahve çekirdeklerini satmaya başlamak istiyorsa, yararlı olacak bir alt alan adı bulabilir. Asıl amacı müşterileri unlu mamullerine çekmek olan sitenin asıl amacından uzaklaşmaz ama kahve çekirdekleri satmalarına da olanak tanır.

Her ikisi de yemekle ilgili olsa bile ana sitede kahveyle ilgili anahtar kelimeler için sıralama yapmak, fırınlamaya yönelik olduğundan zor olabilir. Bu nedenle, bir alt alan adı da bu niş anahtar kelimeleri hedeflemeye yardımcı olabilecektir.

5. Sitenin alan adı otoritesini iyileştirmek

Alan adı otoritesi nedir? Alan adı otoritesi, web sitenizin nasıl algılandığını ifade eder. Moz tarafından geliştirilen bir arama motoru sıralama puanıdır. Bir sitenin DA değeri 1-100 arasında sıralanır. Genel olarak konuşursak, DA ne kadar yüksekse site o kadar güvenilirdir ve genellikle arama motorlarında o kadar üst sıralarda er alır.

Alt alan adları genellikle ana web sitesinde ayrı varlıklar olarak ele alınsa bile ana alan adının sıralamasını olumlu yönde etkilerler. Ayrıca, ek anahtar kelimeler nedeniyle, orijinal alan adının yüksek sıralamada olmadığı terimler için de sıralama elde edebilmeleri mümkündür.

6. Mobil dostu alt alan adları oluşturmak

Google, mobil uyumlu sitelere öncelik tanımaktadır. Bu nedenle genellikle masaüstü kullanımı için oluşturulmuş birçok web sitesi, mobil uyumlu alt alan adlarıyla oluşturulmuştur. Ancak bunun geride kalan bir yöntem olduğunu söylemek mümkündür. Yine de mobil dostu alt alan adları oluşturma yoluna gidebilirsiniz.

Bu alt alan adları, ana alan adlarıyla birlikte çalışırlar. Ancak tüm cihazlarda iyi çalışan mobil uyumlu içerik sunma konusunda size yardımcı olurlar. Esnek web tasarımı ve mobil uygulamalar, daha mobil odaklı içerik oluştururken son derece kullanışlıdırlar.