SEO Nedir?

Yayınlanma Tarihi
14 Şubat 2024, 16:19
SEO Nedir?
Timur Demir

Timur Demir

Proje Yöneticisi

Kategori
Teknik SEO

SEO bir sitenin arama motoru sonuçlarını iyileştirmek için gerçekleştirilir. SEO nasıl yapılır sorusunun cevabı net değildir. Çünkü SEO çalışmalarının nasıl yapılacağı sitenin mevcut durumuna ve eksikliklerine göre farklılık gösterir. Öncelikle kapsamlı analiz gereklidir. SEO sitenize trafik çekmek için önemli bir gereksinimdir. SEO neden yapılır sorusu yerine SEO nasıl yapılır sorusuna odaklanmak daha sağlıklıdır. Bir markanız varsa onu ön planda tutabilmek ve rekabet edebilmek için en iyi stratejileri uygulamaya koymanız şarttır.

SEO nedir?

SEO arama motoru optimizasyonu anlamını taşır. Google gibi arama motorlarında üst sıralarda yer almak için gerçekleştirilen çalışmaları belirten bir terimdir. Sitede yer alan içeriği optimize etme yoluyla organik arama sonuçlarından daha fazla trafik almak temel hedeftir. Arama motorları insanların siteleri keşfettiği en önemli yöntemlerden biri olduğundan SEO stratejisi belirleyerek hareket etmek değerlidir. Eğer sitenizin organik trafiğini yükseltmek isterseniz bir şekilde site içi SEO ve site dışı SEO çalışmalarına başvurmanız gerekir.

SEO çalışmalarının faydaları nelerdir?

SEO çalışmalarının marka bilinirliği oluşturmak gibi pek çok farklı faydası vardır. Bu sebeple işletmelerin büyük bir kısmı SEO nasıl yapılır sorusuna net bir yanıt aramaya çalışırlar. Eğer SEO çabalarınızın ne gibi faydalar getireceğini bilirseniz daha stratejik hareket edebilirsiniz.

  • SEO nasıl yapılır veya neden yapılır sorusuna cevap arayanların büyük bir kısmı yerel işletmelerdir. Doğru teknikler sayesinde yerel aramalarda daha iyi sonuçlar alabilirsiniz.
  • SEO size her açıdan rekabet avantajı sunar. Doğru site analiz araçlarını kullanarak rakiplerinizin stratejilerini öğrenebilir ve onlardan ipuçları edinebilirsiniz.
  • SEO çalışmalarının tamamı içerik gerektirir. Eğer SEO nasıl yapılır diye merak ediyorsanız %70 oranında doğru içeriği üretmekle ilgili olduğunu bilmelisiniz.
  • SEO çalışmalarının tümü mevcut kampanyalarınızı desteklerler. Arama motorlarına reklam vermeniz durumunda uygun SEO stratejisiyle verimliliği yükseltebilirsiniz.
  • Arama motoru sayfalarında üst sıralarda yer alan bir site daha güvenilir kabul edilir. SEO çalışmaları sitenizi geliştirerek daha üst sıralarda yer almanıza yardımcı olabilirler.
  • Tüm çalışmalarınız ölçülebilir olurlar. Sıra bulucu gibi araçlar kullanarak anahtar kelimelerdeki sıralamanızı takip edebilir ve çalışmalarınızı raporlayabilirsiniz.
  • SEO nasıl yapılır sorusuna büyük olasılıkla site trafiğini yükseltmek için yanıt aramaktasınız. Sitenizi optimize ederseniz kaliteli trafik ve etkileşim elde edersiniz.
  • SEO çalışmalarının tamamını kendiniz halledebilirsiniz. Dış kaynaklara ihtiyaç duymadan en iyi SEO tekniklerini uygulamaya koyabilme şansınız vardır.

SEO doğru şekilde yapıldığında size sürekli kazanç getirecek çalışmalar bütünüdür. Onu bir tür pazarlama çalışması olarak düşünebilirsiniz. SEO nasıl yapılır sorusuna yanıt ararken doğru tekniklerle tanışabilir ve sürekli büyüyen trafik değerlerine sahip olabilirsiniz.

SEO nasıl yapılır?

Belirli bir SEO stratejisini takip ederek çalışmalarınızı uygulamaya koyabilirsiniz. Ancak öncesinde belirli aşamalardan geçmeniz gerekir. SEO çalışmaları tekdüze olmazlar çünkü teknik SEO, site içi SEO ve site dışı SEO dahil olmak üzere farklı noktalara bakmak gerekir.

  • Teknik kontrol listenizi hazırlayın: Öncelikle site analiz aracımızı kullanarak bir teknik SEO listesi hazırlayın. Karşınıza çıkan tüm eksiklikleri not edin ve adım adım tamamlayın. Site analizi olmadan uygun bir SEO stratejisi belirleyemezsiniz.
  • Anahtar kelime araştırması yapın: Teknik geliştirmeleri yaptıktan sonra anahtar kelime araştırmasına geçebilirsiniz. Anahtar kelime araştırması site içi SEO çalışmaları kapsamındadır. Bulduğunuz her anahtar kelime için arama niyetine dikkat etmelisiniz.
  • İçerikleri oluşturmaya başlayın: Anahtar kelime araştırmasını içerik oluşturma takip etmelidir. Arama niyetine uygun olarak optimize edilmiş içerikler daha fazla trafik elde etmenizi sağlarlar. Bu yüzden SEO nasıl yapılır sorusunun cevabı içerikle bağlantılıdır.
  • Bağlantı elde edin: Sitenizle alakalı olan diğer sitelerden bağlantı edinmeye çalışın. Spam sitelerden uzak durmalı ve bağlantı alacağınız sitenin otoritesine dikkat etmelisiniz. Site analiz aracımızı kullanarak bulduğunuz siteleri analiz edebilirsiniz.

Teknoloji gelişim gösterdikçe SEO nasıl yapılır sorusuna verilecek cevap değişebilir. İnsanların kullandığı cihazların günden güne geliştiğini ve değiştiğini unutmamalısınız. Bu sebeple sitenizi sürekli kontrol etmeniz ve uyarlanabilir SEO tekniklerine başvurmanız gerekir.

Google optimizasyonu nasıl yapılır?

Google optimizasyonu ile SEO birbirinin yerine kullanılan terimlerdirler. SEO nasıl yapılır araştırması sırasında Google optimizasyonuyla karşılaşırsınız. Özünde optimizasyonu geliştirme, tasarım ve üretim olmak üzere üç bölüme ayırmak mümkündür.

  • Geliştirme aşaması: Geliştirme aşaması işin teknik boyutuyla ilgilidir. Eğer WordPress gibi bir altyapı kullanırsanız çok fazla dahil olmanıza gerek yoktur. Farklı bir altyapı kullanacaksanız SEO nasıl yapılır sorusuna çeşitli cevaplar bulabilirsiniz.
  • Tasarım aşaması: Tasarım aşamasında hız optimizasyonu dahil olmak üzere farklı noktaları düşünmeniz gerekir. Bir geliştiriciden destek alıyorsanız site analiz araçlarını kullanarak eksiklerinizi tespit ettirebilir ve gerekli adımları atabilirsiniz.
  • Optimizasyon aşaması: Tüm teknik detayları tamamladıktan sonra ilerlemeniz gereken noktadır. Artık SEO nasıl yapılır sorusunu içerik odaklı düşünmeye başlayabilirsiniz. Site içi optimizasyonlarla arama motorlarının dikkatini çekmeye başlayabilirsiniz.

SEO tekniklerini uygulamaya başlamadan önce sitenizin hız açısından en iyi şekilde optimize edilmiş olmasını sağlamanız gerekir. Sonrasında temel web sitesi SEO ayarlarını uygulayabilirsiniz. Ardından ise içerik üretimine ve pazarlama çalışmalarına başlayabilirsiniz.

Hız için site optimizasyonu nasıl yapılır?

Site analiz aracımızı kullandığınızda sitenizin neden yavaş olduğunu ve hızlandırma için neler yapabileceğinizi öğrenebilirsiniz. Genel olarak Google sitenizin maksimum 3 saniye içerisinde tamamen açılmış olmasını ister. Optimizasyon olmadan bu rakama ulaşamazsınız.

  • Doğru sunucuyu seçin: Yanlış sunucu seçimi yaparsanız sitenizi hızlandıramazsınız. Paylaşımlı hosting seçeneklerinde hız sorunu oluşabilir. Bu tür sunucuların kaynakları kısıtlıdırlar. Araştırmanızı yoğunlaştırıp ideal seçeneğe karar vermelisiniz.
  • HTTP taleplerini azaltın: Bir kişi sitenizi ziyaret ettiğinde sunucuya bir HTTP talebi gönderilir. HTTP talepleri çok fazlaysa sunucu yanıt vermekte gecikir. Hız optimizasyonunda ilk adım gönderilen talepleri olabildiğince azaltmak olmalıdır.
  • Dosyaları birleştirmeyi deneyin: HTML, CSS ve JS dosyalarını birleştirmek hız optimizasyonunda en klasik yöntemdir. Birleştirme işlemi sayesinde dosyaları küçültmüş olursunuz. Böylece sunucu çok fazla dosya yüklemek zorunda kalmaz.
  • JS geciktirmeyi etkinleştirin: JS geciktirme, diğer dosyalar yüklenene kadar JS dosyalarını bekletmek anlamına gelir. WordPress optimizasyon eklentileri bunu kolayca yaparlar. Geciktirmeyi etkinleştirince sitenizi epey bir hızlandırabilirsiniz.
  • TTFB değerini düşürün: TTFB, ilk bayt değerine kadar geçen süreyi ifade eder. Google ideal hız miktarı için bu sürenin 200 milisaniyeden az olmasını ister. TTFB değerini düşürmenin en kolay yolu önbellek teknolojisinden yararlanmaya çalışmaktır.
  • Görselleri optimize edin: Fotoğraf makinenizden çıkmış bir görseli doğrudan sitenize koyarsanız yüklenme sürelerinde ciddi artışlarla karşılaşırsınız. Görselleri uygun teknolojiyle sıkıştırmalı ve sonrasında sitenize eklemelisiniz.
  • Sıkıştırma teknolojisinden yararlanın: Sitenizin dosyaları ne kadar hızlı yükselirse açılışı bir o kadar hızlı olur. GZIP adı verilen teknoloji standarttır. Bu teknolojiden yararlanarak dosyalarınızı sıkıştırıp sitenizin daha hızlı açılmasını sağlayabilirsiniz.
  • Önbellek teknolojisini kullanın: Önbellek teknolojisi hız optimizasyonu için olmazsa olmazlardandır. Aktif olduğunda sitenizi bir kez ziyaret eden kişi ikinci ziyaretinde dosyaları tekrardan yüklemek zorunda kalmaz ve siteniz çok hızlı bir şekilde açılır.

Site hızlandırma için en iyi teknikleri kullandıktan sonra SEO çalışmalarına geçiş yapabilirsiniz. Sektörünüz ne olursa olsun yüklenme hızı konusunda 3 saniyeye olabildiğince yaklaşmanız gerekir. Aksi taktirde arama motorları sizi ön plana çıkartmak istemeyebilirler.

Web sitesi SEO ayarları nasıl yapılır?

Web sitesi SEO ayarları standart olmazlar. Her bir siteye farklı bir şekilde yaklaşmak önemlidir. Ayrıca kullandığınız altyapı ayarların nasıl olması gerektiği konusunda yol gösterebilir. WordPress kullanırsanız eklentiler işinizi epey bir kolaylaştırabilirler. All in One SEO, Yoast SEO ve Rank Math SEO gibi eklentileri kullandığınız taktirde sitenizin ayarlarını hızlıca yapabilirsiniz. Siteniz WordPress değilse biraz daha uğraşmanız gerekebilir. SEO nasıl yapılır sorusuna yanıt ararken SEO ayarlarını önemsemeniz şarttır.

Site analiz aracımızı kullandığınızda sitenizin SEO eksiklerini görebilirsiniz. Ardından adım adım tüm eksiklikleri tamamlayabilirsiniz. Dilerseniz bir kontrol listesi oluşturarak ilerleyebilirsiniz. Web sitesi SEO ayarlarının karmaşık olmasına gerek yoktur.

Site içi SEO nedir?

Site içi SEO, sitenizin organik arama trafiğine doğrudan katkı sağlayan dahili çalışmalardır. Sitenizi arama motoru dostu haline getirirken aynı zamanda kullanıcı dostu bir yapı oluşturmanız gerekir. Hedefiniz arama motoru sonuç sayfasında yer edinmektir. Site içi SEO çalışmalarında sahip olduğunuz web sitesine çeşitli müdahalelerde bulunmanız gerekir. Arama sonuçlarında yüksek sıralama elde etmek için çaba gösterirken aynı zamanda sitenizi kullanışlı hale getirirsiniz. Her şeyi en ince ayrıntısına kadar düşünmeniz gerekir.

SEO nasıl yapılır sorusuna net bir cevap verebilmek mümkün değildir. Buna rağmen site içi SEO ile başlamak en ideal adımı atmış olmak demektir. Ziyaretçilerin ilgisini çekmek ve sonrasında onların sitede daha fazla gezinmesini sağlamak için ince ayarlara ihtiyaç vardır.

Site içi SEO nasıl yapılır?

Site içi SEO çalışmaları Google gibi arama motorlarının sitenizi kolay bir şekilde bulmalarına yardımcı olurlar. Söz konusu çalışmaları yol gösterici olarak düşünebilirsiniz. Sitenizi arama yapan kişilerin önüne çıkararak bilinirlik ve ziyaretçi elde edersiniz.

Arama sonuçlarına odaklandığınızda önemli bir gerçekle yüzleşmiş olursunuz. Herhangi bir arama terimi için ilk sırada yer alan site trafiğin %30'una hakimdir. İkinci sıradaki site ise trafiğin %15'ini alır. Tüm bu değerler bile site içi SEO çalışmalarının öneminin kanıtıdırlar.

1. Anahtar kelime araştırması yapın

En etkili şekilde SEO nasıl yapılır? Bu soru için en doğru cevap anahtar kelime araştırmasında gizlidir. Kullanıcıların yaptığı sorgulara hitap edemezseniz arama sonuçlarında ön planda olamazsınız. Sitenize trafik getiremediğiniz sürece ise başarıyı yakalayamazsınız. Anahtar kelime araştırması size içerik stratejisi için yol gösterebilir. Hedef kitlenizin arama davranışlarına yönelik bir içerik stratejisine sahip olmalısınız. Bilgilendirici olan her türlü içerik SEO çalışmalarında sitenize değer katabilir ve onu daha ön plana çıkarabilir.

2. İçeriğin kaliteli olmasını sağlayın

İçeriğiniz kaliteli değilse SEO çalışmalarından beklediğiniz verimi alamazsınız. Sitenizin sıralaması büyük oranda içerik kalitesine bağlıdır. İçerik arama motorlarına ihtiyaç duydukları otorite sinyallerini iletirler. İçeriğiniz özgün olmazsa sıralama elde etmeyi başaramazsınız. Arama motorları değerli içeriğe sahip olan sitelere öncelik verirler. Kullanıcılar sorgularını yaptıklarında onları en alakalı içerikle buluştururlar. Bu sayede sitelerin kullanıcı etkileşimi artış gösterebilir. Ancak bunu başarabilmek için meta etiketleri optimize edilmelidir.

3. Meta etiketlerini optimize edin

Arama motoru botları sitenizde yer alan sayfaları anlamak için meta etiketleri kontrol ederler. Meta etiketler başlık ve açıklama gibi detayları kapsarlar. Bu bilgiler arama motoru sonuçlarında gözükürler. Doğru optimize edildiklerinde gelişmiş tıklama oranları sunarlar. Meta etiketleri arama sonuçlarında yer alan herhangi bir siteye tıklamadan önce kullanıcıya bilgi sunarlar. SEO nasıl yapılır diye merak ediyorsanız çok fazla zahmet etmeden meta etiketlere yönelebilirsiniz. Meta etiketler çalışmalar için ideal bir başlangıç noktasıdırlar.

4. URL adresini optimize edin

Etkili SEO çalışmalarının ardındaki planlardan biri URL adresini optimize etmektir. Herhangi bir sayfanın içeriği ile URL adresi arasında bağ olmalıdır. Kullandığınız birincil anahtar kelimeyi doğal bir şekilde URL'ye yerleştirmek iyi bir site içi SEO adımı olacaktır. URL optimizasyonu esnasında okunabilirliği düşünmelisiniz. SEO nasıl yapılır sorusuna yanıt ararken pek çok farklı noktada okunabilirlik detayıyla karşılaşırsınız. URL adresiniz olabildiğince sade, okunabilir ve hedeflenmiş olursa başarıya daha çok yaklaşırsınız.

5. Görselleri optimize edin

Etkili bir şekilde SEO nasıl yapılır merak ediyorsanız görsel optimizasyonunu önemsemeniz gerekir. SEO çalışmalarınıza değerli bir katkı yapmak için görsellerle mutlaka uğraşmalısınız. Optimize edilmiş görseller daha hızlı yüklenirler ve kullanıcı deneyimini iyileştirirler. Daha hızlı yüklenen görseller önemli olsalar bile her zaman erişilebilirliği düşünmeniz gerekir. Erişilebilirlik görme problemi yaşayan kullanıcılar için önemlidir. Görsel optimizasyonu sırasında alt metin bilgilerini girerek sitenizin erişilebilirliğine katkı sağlayabilirsiniz.

6. Dahili bağlantı şeması oluşturun

SEO çalışması yapacaksanız dahili bağlantılara önem vermelisiniz. Siteniz için yol haritası oluştururken içeriğiniz hakkında arama motorlarına ek bilgi sunmalısınız. Bunu yapabilmenin en kolay yolu ise bir şema şeklinde dahili bağlantılar oluşturmaktır. Dahili bağlantılar arama motorlarına sitenizde yol gösterirler. Bu sayede siteniz daha taranabilir olur. SEO çalışmalarınız kapsamında bir içerikle alakalı olan diğer içerikleri arama motoru botlarına göstererek onların daha fazlasını keşfetmesini sağlayabilirsiniz.

7. Alakalı sitelere bağlantı verin

Alakalı sitelere bağlantı vermek site içi SEO çalışmalarında önemli bir yere sahiptir. Genel olarak SEO nasıl yapılır diye düşünen kişilerin göz ardı ettikleri bir adımdır. Sitenizin güvenilirliğini yükseltmek için alakalı ve otoriter sitelere bağlantı vermeniz gerekir. Diğer sitelere link vermek kullanıcı deneyimini iyileştirebilir. Aynı zamanda sitenizin konusunu netleştirmenize yardımcı olur. Arama motorları sitenizin sıralamasına karar vermek istediklerinde hedeflediğiniz anahtar kelimelerde sizi biraz daha ön plana çıkarırlar.

Site dışı SEO nedir?

Site dışı SEO, bir web sitesinin arama sıralamasını iyileştirmede başvurulan yöntemlerdendir. Yöntemler web sitesinin dışında uygulanırlar. Site içi SEO çalışmalarından farklıdırlar. Web sitenizle alakalı diğer yerlerden bağlantı alma ve sosyal medya etkileşimi gibi çalışmalardırlar. Site dışı SEO çalışmalarının en önemli yönü ise arama motorlarının gözüne girmeye çalışmaktır. Arama motorları güvenilir siteleri ön plana çıkartırlar ve bunun için birbirinden farklı sinyalleri analiz ederler. Söz konusu sinyallere hitap ederek sıralama alabilirsiniz.

Site dışı SEO kapsamlı bir SEO stratejisinin parçasıdır. Site içi SEO çalışmalarında web sitenizi arama motoru dostu hale getirirsiniz. İçerikleri, görselleri ve bağlantıları optimize edersiniz. Ancak, site içi SEO çalışmalarını daima site dışı SEO çalışmalarıyla desteklemeniz gerekir.

Site dışı SEO nasıl yapılır?

Web sitenizin dışında çeşitli SEO çalışmaları gerçekleştirecekseniz en iyi SEO tekniklerinin peşinden gitmeniz gerekir. En iyi SEO tekniklerini takip etmezseniz sıralama alamazsınız. SEO stratejiniz en az web siteniz kadar doğru şekilde optimize edilmiş olmalıdır. Site dışı SEO çalışmaları otoritenizi yükseltmenizi sağlarlar. Örneğin, bir bağlantı satın aldığınızda web sitenizin güvenilir olduğunu ispatlamak için bir adım atmış olursunuz. Rekabetçi adımlar atmak isterseniz site dışı SEO çalışmalarını es geçmemeniz gerekir.

1. Kaliteli bağlantılar kazanın

Site dışı çalışmalarında en kritik ayrıntı kaliteli bağlantılar kazanmaktır. Bir içerik ne kadar fazla kaliteli bağlantı alıyorsa o kadar güvenilir kabul edilir. Google siteye gelen bağlantıları inceleyerek ve farklı faktörleri hesaba katarak onun otoritesini belirlemeye çalışır. Google'ın otorite belirleme adımları siteler arasındaki ilişkiyle bağlantılıdır. Örneğin, bir mobilya sitesinden dekorasyon sitesine giden bağlantı ile seyahat sitesine giden bağlantı aynı değerde değildir. Google her zaman bağlantılar arasındaki alakayı incelemeye alır.

2. Ziyaretçilerden yorum isteyin

Ziyaretçileriniz ve müşterileriniz site dışı SEO çalışmalarında kritik bir rol üstlenebilirler. Arama motorunu kullanan herkesi potansiyel müşteriniz olarak görebilirsiniz. Bu sebeple markanızdan ve işletmenizden olumlu bir şekilde söz edilmesi size belirgin avantajlar sunar. Ziyaretçilerin blog gönderilerine veya ürün sayfalarına yaptığı yorumlar değerlidirler. Ancak Google İşletme Profili için alacağınız yorumlar site dışında ekstra değerlidirler. Google tüm bunları olumlu sinyal olarak değerlendirir ve sitenizi üst sıralara doğru taşıyabilir.

3. Google İşletme Profili oluşturun

SEO çalışmaları söz konusu olduğunda genellikle anahtar kelimelere ve bağlantılara odaklanılır. Ancak bir işletme sahibiyseniz bundan çok daha fazlasına ihtiyacınız olacaktır. Google İşletme Profili oluşturarak yerel aramalarda gözükme fırsatı elde edebilirsiniz. Yerel aramalarda gözükmek her işletme için önemlidir. Site dışı SEO çalışmalarınızı bu tarafa doğru yönlendirebilirsiniz. Sonrasında diğer SEO çalışmalarına odaklanabilirsiniz. Google İşletme Profili oluşturmak ücretsizdir. Birkaç dakika içerisinde işletme profili edinebilirsiniz.

4. Marka sinyallerini takip edin

Web üzerindeki çeşitli platformlarda markanızdan bahsedilmiş olması sektörünüzde güvenilir olduğunuzun ispatı gibidir. Markanızdan ne kadar fazla bahsedilirse sizin için o kadar iyidir. Çünkü her bir bahsedilmeyi bir tür bağlantı kazanma fırsatına dönüştürebilirsiniz. Markanızdan söz edildiğinde onu bağlantıya dönüştürürseniz yönlendirilen trafik dahil olmak üzere ek avantajlarla karşılaşırsınız. Site dışı SEO stratejinize bağlı kaldığınızda etkili bir şekilde SEO nasıl yapılır sorusuna çok daha net bir cevap vermiş olursunuz.

5. Fenomenlerden destek alın

Sektörünüzde popüler olan bir ismin markanızdan bahsetmesi SEO çalışmalarınız için etkileyici bir adım olabilir. Çok daha geniş bir kitleye ulaşmayı başarırsınız ve markanızın daima göz önünde olmasını sağlarsınız. Ancak kazanımlarınız bununla sınırlı olmaz. Birlikte çalıştığınız fenomenler kendi sitelerinde veya sosyal hesaplarında size bağlantı vermiş olurlar. Her bir bağlantı aynı zamanda marka bahsedilmesi anlamına gelir. Bir yandan sosyal sinyallerinizi güçlendirirken diğer yandan iyi miktarda trafik elde edebilirsiniz.

6. Özgün içerik oluşturun

Özgün içerik olmadan kalabalıktan sıyrılma fırsatına sahip olamazsınız. Site dışı SEO ve site içi SEO çabalarınızda daima özgün içeriklere ihtiyacınız vardır. Oluşturduğunuz içerikler o dönemin dinamiklerine uygun olmalıdır. Arama motorları güncel içerikleri severler. Kullanıcılara değer katarak SEO nasıl yapılır merak ediyorsanız içerikleri kullanmanız gerekir. Özgün içerikler bağlantı kazanma konusunda daha istikrarlıdırlar. Benzersiz sayfalara sahip olmak isterseniz kullanıcı ve içerik odaklı bir SEO stratejisi oluşturmalısınız.

7. Sosyal medya varlığınızı güçlendirin

Site dışı SEO nasıl yapılır sorusuna cevap verirken genelde en anlaşılmaz noktalardan birisi sosyal medyadır. Sosyal medyanın arama motorlarıyla bir bağının olmadığı düşünülür. Teoride bu yaklaşım doğrudur ama arama motorları sosyal sinyalleri işleyebilirler. Sosyal medyada varlık gösterdiğinizde marka bilinirliğinizi güçlendirirsiniz. Sosyal sinyallerle yeni bağlantı fırsatları oluştururuz. Çoğu kez sitenize trafik çekebilirsiniz ve otoritenizi doğal bir şekilde yükseltirsiniz. Sosyal medya SEO çalışmalarında olmazsa olmazlardandır.

SEO nasıl yapılır sorusuna tek bir cevap verebilmek maalesef mümkün değildir. Sitelerin teknik yönlerinden içeriklerine kadar birbirinden farklı detayı düşünmek gerekir. Site analiz aracımız sitenizde yer alan eksikleri tespit edebilmeniz için size destek olabilir.